Καλώδιο φόρτισης για τη σύνδεση φορτιστή με ηλεκτρικό όχημα για τη φόρτισή του.
υπήρχαν πολλά διαφορετικά πρότυπα συνδέσμων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που χρησιμοποιούνταν σε όλο τον κόσμο, αλλά καταβάλλονταν προσπάθειες για την ενοποίηση αυτών των προτύπων και τη δημιουργία μιας πιο ενιαίας προσέγγισης για τη φόρτιση EV.Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το πρότυπο CHAdeMO εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρέως από ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και πολλά νέα μοντέλα υποστηρίζουν επίσης το πρότυπο CCS. Η Tesla χρησιμοποιεί το δικό της ιδιόκτητο συνδετήρα για το δίκτυο Supercharger, αν και ορισμένα μοντέλα μπορούν επίσης να προσαρμοστούν ώστε να χρησιμοποιούν το πρότυπο CCS.
Στην Ευρώπη, το συνδυασμένο σύστημα φόρτισης (CCS) έχει αναδειχθεί ως το κυρίαρχο πρότυπο για τη γρήγορη φόρτιση DC και χρησιμοποιείται από τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο σύνδεσμος CCS περιλαμβάνει τόσο έναν σύνδεσμο εναλλασσόμενου ρεύματος τύπου 2 όσο και έναν σύνδεσμο συνεχούς ρεύματος, επιτρέποντας τη φόρτιση σε διάφορα επίπεδα ισχύος.
Στην Κίνα, το πρότυπο GB/T είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο και περιλαμβάνει τόσο τους συνδέσμους φόρτισης AC όσο και τους συνδέσμους φόρτισης DC.
Καταβάλλονται προσπάθειες για την τυποποίηση αυτών των προτύπων και την καθολικότερη χρήση της φόρτισης των EV. Το 2021, η Διεθνής Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή (IEC) κυκλοφόρησε ένα νέο παγκόσμιο πρότυπο για τους συνδετήρες EV, το οποίο συνδυάζει στοιχεία των προτύπων CCS και GB/T. Στόχος είναι να διευκολυνθούν οι οδηγοί EV να χρησιμοποιούν σταθμούς φόρτισης σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από τον τύπο του συνδετήρα που χρειάζονται.